آیا دفاتر اسناد رسمی مجاز به تنظیم سند به استناد پایان کار کلی میباشند یا باید پایانکار جزئی مطالبه نمایند؟ (سردفتر 91 کرج)

مهر 30, 1403
11 بازدید

پاسخ دفتر حقوقی و حمایت قضایی با امعان نظر در بند الف ماده یک قانون تسهیل تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۳۸۵/۰۵/۲۴ و ماده ۳ آیین نامه اجرایی قانون پیش گفته ،ناظر به تبصره ۸ اصلاحی ۱۳۵۸/۰۶/۲۷ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری که مقرر می دارد: «دفاتر اسناد رسمی مکلفند قبل از انجام معامله […]

پاسخ دفتر حقوقی و حمایت قضایی

با امعان نظر در بند الف ماده یک قانون تسهیل تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۳۸۵/۰۵/۲۴ و ماده ۳ آیین نامه اجرایی قانون پیش گفته ،ناظر به تبصره ۸ اصلاحی ۱۳۵۸/۰۶/۲۷ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری که مقرر می دارد: «دفاتر اسناد رسمی مکلفند قبل از انجام معامله قطعی در مورد ساختمان ها گواهی پایان ساختمان در مورد ساختمان های ناتمام گواهی عدم خلاف تا تاریخ انجام معامله را که توسط شهرداری صادر شده باشد ملاحظه و مراتب را در سند قید نمایند… »،در مورد ساختمان ها آنچه به عهده دفاتر اسناد رسمی گذارده شده ملاحظه گواهی پایان ساختمان صادره از شهرداری و درج مراتب در سند است و در این خصوص حکمی درباره گواهی پایان ساختمان کلی یا پایان ساختمان جزئی مقرر نگردیده و دفاتر اسناد رسمی تکلیفی به دریافت گواهی پایان ساختمان جزئی ندارند. ضمناً پاسخ شهرداری که افاده پایان عملیات ساختمان کند در خصوص موضوع کفایت می نماید .

برچسب ها