با توجه به نقص سامانه ثبت الکترونیک اسناد در اعلام اخطار مغایرت اثر انگشت مراجعین با اثر انگشت ثبت شده مسبوق به سابقه در سامانه همان دفترخانه، یا دفتر اسناد رسمی دیگر، در صورتی که سر دفتر با بررسی مدارک هویتی و رعایت تمامی فرایندهای تنظیم سند و احتیاط‌های لازم و احراز هویت شخص با مدارک هویتی معتبر اقدام به تایید سند نماید، چه مسئولیتی متوجه سردفتر می‌باشد؟(سردفتر اسناد رسمی 261 نظرآباد)

آذر 12, 1403
2 بازدید

پاسخ دفتر حقوقی و حمایت قضایی صرف نظر از اینکه احراز هویت توسط سردفتر به صورت متعارف و نه به عنوان یک کارشناس حرفه‌ای صورت می‌گیرد،لکن؛ با عنایت به فقدان بانک اطلاعاتی اثر انگشت در سامانه ثبت الکترونیک اسناد، تنوع دستگاه‌های اسکن اثر انگشت در دفاتر اسناد رسمی، عدم تطابق و یکسان نبودن اثر انگشتان […]

پاسخ دفتر حقوقی و حمایت قضایی

صرف نظر از اینکه احراز هویت توسط سردفتر به صورت متعارف و نه به عنوان یک کارشناس حرفه‌ای صورت می‌گیرد،لکن؛ با عنایت به فقدان بانک اطلاعاتی اثر انگشت در سامانه ثبت الکترونیک اسناد، تنوع دستگاه‌های اسکن اثر انگشت در دفاتر اسناد رسمی، عدم تطابق و یکسان نبودن اثر انگشتان یک شخص و نحوه قرار گرفتن اثر انگشت در زمان اسکن ناگزیر و محتمل است، بنابراین، چنانچه سردفتر در زمان  اسکن اثرانگشت، با اعلام خطای مغایرت اثر انگشت ماخوذه مواجه گردد، چنانچه با سایر ابزارهای کنترلی نسبت به احراز هویت شخص اقدام نماید، مسئولیتی متوجه مشارالیه نخواهد بود.

 

برچسب ها