آیا دفاتر اسناد رسمی الزامی در ارسال اسناد مالکیت خریدار به ادارات ثبت جهت تعویض دارند یا خیر؟

مهر 25, 1403
17 بازدید

پاسخ دفتر حقوقی و حمایت قضایی قطع نظر از اینکه دفاتر اسناد رسمی در استان البرز تکلیفی در اخذ مدارک و اسناد مالکیت از متقاضیان صدور سند مالکیت کاداستری(تگ برگی) ندارند لکن با عنایت به بخشنامه شماره 99428/98 مورخه 22/05/98 ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور چنانچه افرادی متقاضی تحویل مدارک و اسناد […]

پاسخ دفتر حقوقی و حمایت قضایی

قطع نظر از اینکه دفاتر اسناد رسمی در استان البرز تکلیفی در اخذ مدارک و اسناد مالکیت از متقاضیان صدور سند مالکیت کاداستری(تگ برگی) ندارند لکن با عنایت به بخشنامه شماره 99428/98 مورخه 22/05/98 ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور چنانچه افرادی متقاضی تحویل مدارک و اسناد مالکیت خود جهت صدور سند مالکیت کاداستری به دفترخانه مراجعه نمایند،سر دفتران می توانند اسناد و مدارک مربوطه را از ایشان وصول و جهت انجام فرآیند صدور سند مالکیت به ادارات پست یا دفاتر پیشخوان دولت ارسال نمایند .بدیهی است سران دفاتر اسناد رسمی باید هزینه های قانونی مربوطه ،که توسط مراجع ذیصلاح جهت فرآیند تعویض اسناد مالکیت تک برگی مشخص گردیده است را از مراجعین دریافت و به ادارات پست یا دفاتر پیشخوان تحویل و رسید دریافت نمایند.

برچسب ها